“ဤစြယ္စံုကို ေရႊဘုံသူမွန္ကူ သံုးရက္ေတာ္မူေသးလွ်င္ ရန္သူ၏အစြယ္ကို ေရႊလက္၀ယ္သပါမည္။ အားရစိတ္ရႊင္ ေက်နပ္ေအာင္ စီရင္၍ ျပဳခ်င္တိုင္း ျပဳေတာ္မူပါေတာ့ဘုရားဟု ေမာင္မင့္သခင္ မုန္းပင္စိုက္ပ်ိဳး ေျပခ်ိန္တိုင္မွ မေျပႏိုင္ၿငိဳးတတ္သည့္ မုဆိုးတစ္ပိုင္း မိန္းမ႐ိုင္းႀကီးကို ငါမွာတိုင္း ေျပာပါေလ”
ျမန္မာ့စာေပေလ့လာသူတိုင္း ရင္ထဲမွာ စြဲေနတဲ့ စာဆိုႀကီး ဦးပုညရဲ႕ ဆဒၵန္ဆင္မင္း၀တၳဳထဲက စာသားေလးပါ။ “မုဆိုးတစ္ပိုင္း မိန္းမ႐ိုင္း”ဆိုတဲ့ အသံုးေလးကေလးကလည္း ေႏွာင္းပိုင္းသီခ်င္းေရးဆရာေတြ ယူသံုးလို႔ မ႐ိုးႏိုင္ေအာင္ကို ရွိေနပါေသးတယ္။
စူဠသုဘဒၵါမိဖုရားက ဒၵန္ဆင္မင္းအေပၚမွာ ဘ၀ကူးသြားတဲ့အထိ အမုန္းသည္းသည္းနဲ႔ အၿငိဳးႀကီး သြားခဲ့ရသလဲဆိုတာလည္း အားလံုး သိၾကၿပီးသားပါပဲ။
စူဠသုဘဒၵါက ဆဒၵန္ဆင္မင္းရဲ႕ မိဖုရားႏွစ္ပါးမွာ “အငယ္”။ ဆင္မင္းႀကီးကို မိဖုရားႏွစ္ပါးစလံုးက အသက္တမွ် ခ်စ္ျမတ္ႏိုးခဲ့ၾကတာ မွန္ေပမဲ့ သူတို႔ စိတ္ထဲမွာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး က်ိတ္ၿပီးၿပိဳင္ဆိုင္ေနၾကတဲ့ “ယွဥ္ၿပိဳင္စိတ္”ေတြ၊ “မနာလိုစိတ္”ေတြ သဘာ၀အေလ်ာက္ ရွိေနၾကမွာပါ။ မိဖုရားႏွစ္ပါးန႔ဲ ျမဴးထူးေပ်ာ္ပါးခဲ့ရာမွ ဆင္မင္းႀကီးက အက်ီစားသန္သြားေတာ့ အငယ္ စူဠသုဘဒၵါဟာ ၿပိဳင္ဖက္ မဟာသုဘဒၵါကိုလည္း ရွက္သြားရ၊ ေဘးပတ္လည္မွာရွိေနတဲ့ ရံေရႊေတာ္အေပါင္းကိုလည္း ရွက္သြားရပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီ စူဠသုဘဒၵါရဲ႕ “ရွက္စိတ္”ဟာ ဆင္မင္းႀကီးကို ေသေစခဲ့သလို စူဠသုဘဒၵါကိုလည္း ေသေစခဲ့တာပါ။ စူဠသုဘဒၵါ ရင္ကြဲနာက် ေသဆံုးခဲ့ရတာလည္း “ရွက္စိတ္”ေၾကာင့္ပါ။ သူက အၿငိဳးတႀကီးနဲ႔ အသတ္ခိုင္းေပမဲ့ ဆင္မင္းႀကီးက အမုန္းမဖက္၊ အၾကင္နာမပ်က္ဘဲ စြယ္ေတာ္ကို သူကိုယ္တိုင္ျဖတ္ၿပီး အေရာက္ပို႔ေပးလိုက္တဲ့အခါ သူရဲ႕ ႀကီးမားလွတ့ဲအျပစ္ကို ေစ့ေစ့ေတြးၿပီး၊ ေနာင္တ တရားရ၊ အရွက္ႀကီးစြာ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ အမုန္းသည္းသေလာက္ အၿငိဳးႀကီးတတ္တဲ့ စူဠသုဘဒၵါမိဖုရားဟာ အရွက္လည္းႀကီးတတ္ပါတယ္။ အဲဒီႀကီးတဲ့အရွက္ကပဲ ဆဒၵန္ဆင္မင္းရဲ႕ အသက္ေရာ၊ သူ႕အသက္ပိုပါ ပ်က္သုဥ္းသြားေစခဲ့တာပါပဲ။
စစ္႐ံွဳးအရွက္
အခ်ိန္က ဒုတိယကမၻာစစ္ရဲ႕ေနာက္ဆံုးပိုင္း။ “အိုင္၀ိုဂ်ီးမား”ကၽြန္းေပၚက ဂ်ပန္ေတြ လက္နက္ခ်ရမယ့္ေန႔ အ႐ုဏ္တက္အခ်ိန္။
ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး “ ဥရွိဂ်ီးမား”ဟာ သူတို႔ဌာနခ်ဳပ္လုပ္ထားတဲ့ ဂူထဲကေန စစ္၀တ္စံုအျပည့္နဲ႔ ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ေနာက္က စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး“ခ်ိဳ” လိုက္ပါလာတယ္။ သူကေတာ့ ကီမိုႏို၀တ္စံု အျဖဴေရာင္နဲ႔။ ဂူနဲ႔မလွမ္းမကမ္းမွာေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ ျဖန္႔ခင္းထားတဲ့ ေစာင္အျဖဴႀကီးတစ္ထည္။
သူတို႔ ေျခလွမ္းေတြက ခန္႔ညားလွတယ္။
သူတို႔ မ်က္ႏွာေတြကလည္း တည္ၿငိမ္လွပါတယ္။
ေစာင္အျဖဴေပၚမွာ သူတို႔ ပံုစံတက် ထိုင္လိုက္ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ ထြက္ျပဴစေန၀န္းကို ဦးၫႊတ္လိုက္ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ တ႐ိုတေသကိုင္ထားတဲ့ ဓားေတြကို ကိုယ္စီ ဆြဲထုတ္လိုက္ၾကတယ္။ ေျမႇာက္ခ်ီလိုက္တဲ့ ဓားႏွစ္စင္းဟာ နံနက္ခင္းေနျခည္မွာ ၀င္းခနဲ႔ တစ္ခ်က္လက္လက္အၿပီးမွာေတာ့ ဓားဦးေတြရဲ႕ လားရာက သူတို႔ခႏၶာကိုယ္ထဲ။
အျဖဴေရာင္ေစာင္ႀကီးဟာ အနီေရာင္ စြန္းကြက္တ့ဲ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ အဲဒီ ပန္းခ်ီကားေပၚမွာေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ေန၀န္းကို ဦးခိုက္ေနတဲ့ပံုစံနဲ႔ ၿငိမ္သက္သြားၾကေလရဲ႕။
ၿပီးခဲ့တဲ့ဒုတိယကမၻာကစစ္ႀကီး အတြင္းမွာလည္း စစ္႐ွံဳးခဲ့ရတဲ့ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြ အမ်ားအျပားဟာ ရန္သူ႔ဆီကုိ လက္နက္ခ်အညံ့ခံမယ္အစား သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ “ဟာရာကီရိ” လုပ္ၿပီး သတ္ေသသြားခဲ့ၾကတာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။
တိုက်ိဳၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကို မတ္အာသာရဲ႕တပ္ေတြ ၀င္ေရာက္လာတဲ့အခါမွာလည္း သူတို႔အလိုခ်င္ဆံုး စစ္တရားခံ ၁၁ ေယာက္ထဲမွာပါတဲ့ မင္းသားကိုႏိုေယးကို မရလိုက္ပါဘူး။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္အျဖစ္ သံုးႀကိမ္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့တဲ့ မင္းသားႀကီးဟာ သူ႔ကိုယ္သူ ရန္သူ႔လက္ထဲေရာက္ၿပီး စစ္ရာဇ၀တ္ေကာင္အျဖစ္ အစစ္ေဆးခံရမယ့္ အရွက္တရားျဖစ္ရပ္ကို ရင္ဆိုင္ရမဲ့အစား သူ႔ကိုယ္သူ “ဟာရာကီရိ”လုပ္ၿပီး ေသသြားပါတယ္။ ဂ်ပန္တို႔ရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ “ခါမိခါေဇး” အေသခံတပ္မ်ားရဲ႕ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျဖစ္တဲ႔ ေရေၾကာင္းဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး “အိုနိရွိ”နဲ႔ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ “ဆူဂ်ီယာမ”တို႔လည္း မင္းသားႀကီးလိုပဲ အေသခံသြားၾကပါတယ္။ နံပါတ္တစ္ ဖက္ဆစ္ရာဇ၀တ္ေကာင္လို႔ သတ္မွတ္ခံရတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး တိုဂ်ိဳကေတာ့ သူ႕ကိုယ္သူ ပစၥတိုနဲ႔ပစ္သတ္တာ မေသလို႔ အေမရိကန္ေတြ လက္ထဲေရာက္သြားၿပီး ႀကိဳးစင္တက္သြားရပါတယ္။
စစ္ရာဇ၀တ္ေကာင္အျဖစ္ ရွိေနစဥ္မွာ ဂ်ပန္သတင္းေထာက္တစ္ဦးကို ဂ်င္နရယ္တိုဂ်ိဳက-
“မဟာအေရွ႕အာရွတိုက္သားေတြအတြက္ က်ဳပ္စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ ဒီအတြက္ တာ၀န္အားလံုးကို က်ဳပ္ယူပါမယ္။ မဟာအေရွ႕အာရွတိုက္ပြဲႀကီးဟာ တရားတဲ့ စစ္ႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ က်ဳပ္တို႔မွာ ရွိသမွ်အင္အားေတြ ကုန္ခန္းသြားေတာ့ က်ဳပ္တို႔ ႐ွံဳးခဲ့ရတာေပါ့။ ေအာင္ႏိုင္သူေတြရဲ႕ေရွ႕မွာ စစ္႐ွဳံးသူ တစ္ေယာက္အျဖစ္ အစစ္ေဆးခံရတာမ်ိဳးကို က်ဳပ္ မလိုလားဘူး။” လို႔ေျပာခဲ့ၿပီး အေမရိကန္ေတြကိုေတာ့ သူက-
“သင္တို႔ဟာ ေအာင္ႏိုင္သူေတြျဖစ္ေတာ့ ဘယ္သူဘယ္၀ါေတြဟာ စစ္တရားခံေတြျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ခြင့္ရွိတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေနာင္လာမဲ့ အႏွစ္ငါးရာ တစ္ေထာင္ေလာက္မွာ ေပၚထြန္းလာမဲ့ သမိုင္းဆရာေတြကေတာ့ မတူျခားနားတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ခ်မွတ္ၾကပါလိမ့္မယ္”
ဒီဇင္ဘာ ၂၂ရက္ေန႔မွာ သူ ႀကိဳးေပးခံခဲ့ရပါတယ္။ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြလိုပဲ ဖက္ဆစ္တို႔ရဲ႕ ဦးေသွ်ာင္ျဖစ္တဲ့ ဟစ္တလာကိုယ္တိုင္လည္း ဆိုဗီယက္စစ္တပ္ေတြဟာ သူ႔ဌာနခ်ဳပ္ရဲ႕ လက္တစ္ကမ္းအကြာ ေရာက္လာတဲ့အခါမွာ သူ႔ကိုယ္သူ သတ္ေသသြားခဲ့ပါတယ္။
ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕စနစ္ႀကီးရဲ႕ အစဦးပိုင္းကာလေတြမွာလည္း အဂၤလိပ္တို႔၊ ျပင္သစ္တို႔ႏိုင္ငံႀကီးေတြက နယ္ေျမေတြ လုၾကရင္းနဲ႔ အခ်င္းခ်င္းစစ္ပြဲႀကီးေတြ တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ စစ္သေဘၤာႀကီးေတြနဲ႔တိုက္ခိုက္ၾကတဲ့ စစ္ပြဲႀကီးေတြမွာ သေဘၤာေတြ အေျမာက္ဆန္ထိၿပီး နစ္ျမႇပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ သေဘၤာသားေတြဟာ သေဘၤာကို စြန္႔ခြာခြင့္ရွိၾကေပမယ့္ သေဘၤာကပၸတိန္ေတြကေတာ့ သေဘၤာနဲ႔အတူ နစ္ျမႇပ္အေသခံသြားၾကရတာဟာ အစဥ္အလာႀကီးတစ္ခုအျဖစ္ တည္ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ့္သေဘၤာကိုစြန္႔ခြာထြက္ေျပးသူအျဖစ္ အကဲ႔ရဲ႕ခံမယ့္ အရွက္တကြဲအျဖစ္ကို ရင္ဆိုင္ရမွာထက္ အသက္ကိုသာ အေသခံသြားမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ အရွက္ကို အသက္နဲ႔လဲသြားၾကတာေလ။
သူရဲေကာင္းအရွက္
ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလွတဲ့ သူရဲေကာင္း မင္းရဲေက်ာ္စြာရဲ႕ “အရွက္”ကလည္း စိတ္၀င္စား စရာပါ။ မင္းရဲေက်ာ္စြာကို စစ္ပြဲမွာ ဆင္ေပၚကက်တဲ့ ဒဏ္ရာရဲ႕ ရာဇာဓိရာဇ္က လက္ရဖမ္းမိသြားပါတယ္။
ရာဇာဓိရာဇ္က “မင္းသားသူငယ္ ျဖစ္သသူကို ငါ ၀မ္းမသာဘူး။ ေဆး၀ါးထမင္းကိုသာစားပါ။ လြတ္ေအာင္ကုမ၍ လြတ္လွ်င္ သည္တြင္ေနလိုလည္း ငါ့သမီးေတာ္နဲ႔ စံုမက္၍ အိမ္ေရွ႕အရာကို ငါေပးေတာ္မူသည္။ အင္း၀သို႔ သြားလိုေသာ စိတ္ရွိလွ်င္လည္း ငါက အမွဴးအမတ္တို႔တို႔ ပိုစိမ့္မည္။ ကိုယ္ကိုသာ က်န္းေအာင္ျပဳပါဟူ၍ ေဆးလည္းေပးေတာ္မူ၏။ မင္းရဲေက်ာ္စြာလည္း သင္တို႔ ထမင္းေဆး၀ါးကို ငါ မစားၿပီ။ ဟံသာ၀တီကို မရဘဲမျပန္ၿပီဟု ငါဓိဌာန္ရင္းရွိသည္။ ယခု ငါသို႔စဥ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီးေသာ္ သူ႔ကၽြန္ဟူေသာ အမည္ကို ငါမခံၿပီ။ ငါ အသက္ရွင္ေသာ္က ေသေသာ္ျမတ္၏။ ငါကို သတ္မည္ကိုသာ စီရင္ေတာ့ဆိုလွ်င္ ရာဇာဓိရာဇ္လည္း မင္းရဲေက်ာ္စြာ ေသခါနီးတိုင္ေအာင္မွ စိတ္ကိုမေလ်ာ့။ ေနာင္ေသာ္ ငါ့ကိုပင္ ႀကံျပန္ခ်ိမ့္မည္ဟူ၍ မိုးေသာက္လွ်င္ ဆင္ထိေတာ္မူေသာ အနာသည္း၍ အနိစၥေရာက္သည္။ ေကာင္းမြန္စြာ သၿဂိဳလ္ေလ၏”
မွန္နန္းရာဇ၀င္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့အတိုင္း သူရဲေကာင္း မင္းရဲေက်ာ္စြာဟာ သူရဲေကာင္းရဲ႕သိကၡာ၊ သူရဲေကာင္းရဲ႕အရွက္ကို ထင္ရွားေအာင္ ျပသြားခဲ့ပါတယ္။ သူသာ သူ႔အသက္ကိုငဲ့ကြက္မယ္ဆိုရင္ သူရဲေကာင္းကို ခ်စ္တဲ့တတ္တဲ့ ရာဇာဓိရာဇ္က သူ႕စကားအတုိင္း ခ်ီးျမႇင့္ေျမာက္စားမွာပါ။ မင္းရဲေက်ာ္စြာကေတာ့ အရွင္လတ္လတ္ရန္သူ႔ အဖမ္းခံရသူဆိုတဲ့ အမည္ကိုခံယူရမွာ ရွက္လွပါတယ္။ တစ္ဖက္သား သနားလို႔ ခ်မ္းသာ ရာရေနသူလို႔ အေျပာခံရမွာလည္း ရွက္လွပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သူ႔ဟာ သူရဲေကာင္းတို႔ရဲ႕ အရွက္နဲ႔ သိကၡာကို ျပသြားခဲ့တာပါ။
ေတာင္ငူဘုရင္ တပင္ေရႊထီး နန္းတက္စက မင္းပ်ိဳမင္းလြင္ (၁၇ႏွစ္သား)ျဖစ္တဲ့အေလ်ာက္ ထီးၿပိဳင္ နန္းၿပိဳင္ ဟံသာ၀တီေနျပည္ေတာ္ရွိ ေရႊေမာေဓာေစတီေတာ္မွာ နားထြင္းေသွ်ာင္ထံုး မဂၤလာလုပ္ခ်င္တယ္လို႔ ဆႏၵျဖစ္ပါတယ္။ သူန႔ဲအတူ စစ္သည္ရဲမက္လက္ေရြးစင္ ၅၀၀ ေရြးခ်ယ္ေခၚယူသြားဖို႔ ေရြးခ်ယ္ပြဲလုပ္ပါတယ္။ ေရြးပံုက လက္သည္းၾကားမွာ အပ္႐ိုက္သြင္းၿပီး ေရြးတာပါ။ အပ္႐ိုက္သြင္းလိုက္တဲ့အခါမွာ တြန္႔သြားဆုတ္သြားတဲ့ လူကို ပယ္ပါတယ္။ ေက်ာ္ထင္အေနာ္ရထာ(ဘုရင့္ေနာင္)က ပထမဆံုးစၿပီး အစမ္းခံပါတယ္။ သူ႔လက္ၾကားကို သူကိုယ္တိုင္ အပ္ကိုဆံုးေအာင္ ႐ိုက္သြင္းလိုက္ပါတယ္။ တြန္႔ျခင္း ရြံ႕ျခင္း မရွိခဲ့ပါဘူး။
တပင္ေရႊထီးဘုရင္ရဲ႕ ဖြားဖက္ငယ္ကၽြန္ေတာ္ သူရဲေကာင္း“ဗလမင္းထင္”ရဲ႕ အလွည့္က်ေတာ့ အပ္စိုက္ လိုက္တာနဲ႔ အမွတ္တမဲ့ တြန္႔သြားလို႔ ဆြဲထုတ္ခံလိုက္ရတယ္။ အဲဒီတြင္ ဗလမင္းထင္ အရွက္လြန္ၿပီး သူ႔ခါးၾကားက ဓားေျမႇာင္ကို ဆြဲထုတ္၊ သူ႔၀မ္းဗိုက္ကို ခြဲခ်လိုက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔လက္နဲ႔ အူေတြကို ဆြဲထုတ္ လိုက္တယ္။ အူတစ္စကို ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာရဲ႕ လက္ထဲထည့္ၿပီးေတာ့ သူေနာက္ဆုတ္ေျပးသြားလိုက္တာ အူဆံုးတဲ့ ေနရာလည္းေရာက္ေရာ သူလည္း လဲက်ေသဆံုးသြားခဲ့ပါတယ္။
တပင္ေရႊထီးရဲ႕ တစ္ခြန္းတည္းေသာ မွတ္ခ်က္က“ငါ ကၽြန္ေတာ္ ဗလမင္းထင္သည္ မိုက္ေတာ့မိုက္၏။ သို႔ေသာ္ သတၱိမရွိေပ”တဲ့။ ဗလမင္းထင္ဟာ သူရဲေဘာေၾကာင္သူ မဟုတ္ပါဘူး။ ရဲဆုေတြရခဲ့တဲ့ သူရဲေကာင္းပါ။ ခုလို လူပံုအလယ္မွာ သူရဲေဘာေၾကာင္သူအျဖစ္ ဆြဲထုတ္ခံလိုက္ရေတာ့ သူ သိပ့္ရွက္သြားမွာပါ။ ဒီအရွက္ႀကီးနဲ႔ တစ္သက္လံုး ေနသြားမဲ့အစား ေသျခင္းကိုသာ ေရြးလိုက္တာ ျဖစ္မွာပါ။
စည္းျခားအရွက္
“ရွက္စိတ္”ဟာ လူသားေတြ ယဥ္ေက်းၿပီး အဆင့္ျမင့္သတၱ၀ါအျဖစ္ကို ေရာက္ရွိေစဖို႔ အခန္းက႑ကေနၿပီး ေဆာင္ရြက္ေပးေနတာပါဆိုရင္ စကားလြန္ရာ က်မလားပဲ။
ဒါေပမဲ့ ယဥ္ေက်းတဲ့ အဆင့္ျမင့္တဲ့ လူသားေတြသာ “အရွက္နဲ႔လူလုပ္တာ” ဆိုတဲ့စကား၊ “အရွက္ကို အသက္နဲ႔လဲမယ္”ဆိုတဲ့စကားေတြကို ေပၚေပါက္လာေစခဲ့ၾကတာပါ။ အမွန္တကယ္လည္း အရွက္ကို အသက္နဲ႔ လဲသြားၾကသူေတြအေၾကာင္း သမိုင္းမွာ မွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့ၾကရာတာ နည္းမွ မနည္းဘဲ။
ဟီရိၾသတပၸဆိုတဲ့ “ရွက္ျခင္း”တရားေၾကာင့္ လူေတြက ယဥ္ေက်းတဲ့ သတၱ၀ါလို႔ အေခၚခံလာရတာပါ။ တိရစၦာန္ေတြမွာေတာ့ “ဟီရိၾသတပၸ”ဆိုတာကို နားမလည္ၾကပါဘူး။ ကိုယ္ဆာေလာင္လာတဲ့အခါ၊ စားခ်င္စိတ္ ေပၚလာတဲ့အခါ ကိုယ္ေရွ႕မွာေပၚလာတဲ့ ကိုယ္ထက္အားနည္းတဲ့ သတၱ၀ါေလးေတြကို ဖမ္းယူစားေသာက္ပစ္ လိုက္တာပါပဲ။ အားနည္းသူကို အႏိုင္က်င့္တာဟာ ရွက္စရာပါလားလို႔ တိရ စၦာန္ေတြက စဥ္းစားရေကာင္းမွန္း မသိပါဘူး။ အဲဒီလိုပါပဲ သူ႔ထက္အားႀကီးတဲ့ သတၱ၀ါကိုေတြ႕ရင္ သူဟာအၿမီးကိုတန္းၿပီး ထြက္ေျပးမွာပါပဲ။ ရန္သူကို ေက်ာေပးၿပီး၊ ေျပးျခင္းဟာ ရွက္စရာပါလားလို႔ တိရ စၦာန္က မစဥ္းစားတတ္ပါဘူး။ သူ႔အတြက္ အေရးႀကီးဆံုးက သူ႔အသက္ရွင္ေနဖို႔သာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္“အရွက္”ဆိုတဲ့ အရာေလးတစ္ခုဟာ လူနဲ႔ တိရစၦာန္ကို စည္းျခားေပးထားတဲ့ အရာတစ္ခုလို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ “ႏိုင္ရာစား”စနစ္ဆိုတာ “ေတာတြင္းဥပေဒသ” ျဖစ္တယ္။ တိရစၦာန္တို႔ရဲ႕ စ႐ိုက္ျဖစ္တယ္လို႔ သိလာၾကၿပီး ေရွာင္ၾကဥ္လာၾကတာနဲ႔အမွ် လူသားဟာ ပိုမိုယဥ္ေက်းလာၾကတာပါ။
လူထု စိန္၀င္း
“ရွက္စိတ္”
ေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္
၁၉၉၈ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ယေန႔မႏၱေလးစာအုပ္တိုက္မွ ထုတ္ေ၀ခဲ့ၿပီး
0 comments:
Post a Comment